Jest rok 1877. Sotirios Voulgaris, pochodzący z Epiru złotnik, przybywa na Korfu, żeby następnie udać się do Neapolu i Rzymu. W 1884 roku otwiera we Wiecznym Mieście sklep, który dał początek jednej z najsłynniejszych marek złotniczych na świecie. Mowa oczywiście o marce BVLGARI.

Historia

Sama nazwa pochodzi od nazwiska jej założyciela i ma związek z klasycznym alfabetem łacińskim, gdzie v = u. Włosko wymowa tego nazwiska to właśnie Bulgari. Ekspansja jego marki nastąpiła bardzo szybko. Tuż po II wojnie światowej w sklepach firmy gościły gwiazdy światowej kinematografii takiej jak Elizabeth Taylor, Gary Cooper, Sophia Loren i Clark Gable. W latach 70. otwarto salony BVLGARI w najważniejszych miastach światowej mody czyli Nowym Jorku i Monte Carlo. Firma zainteresowała się również branżą hotelarską i wkrótce otworzyło swoje pierwsze hotele. Co ciekawe, w 2011 hotel Bulgari Bali został określony przez czytelników magazynu Smart Travel Asia mianem drugiego najlepszego hotelu na tym kontynencie. Dzisiaj marka kojarzy się głównie z luksusowymi zegarkami, biżuterią, perfumami i oprawkami do okularów. Obecnie firma jest trzecim złotnikiem na świecie i należy do francuskiej grupy LVMH.

Jest rok 1877. Sotirios Voulgaris, pochodzący z Epiru złotnik, przybywa na Korfu, żeby następnie udać się do Neapolu i Rzymu. W 1884 roku otwiera we Wiecznym Mieście sklep, który dał początek jednej z najsłynniejszych marek złotniczych na świecie. Mowa oczywiście o marce BVLGARI

Rozwój stylu BVLGARI

Przez lata w kształcie tworzonej biżuterii zachodziły znaczące zmiany. Marka zaczynała od projektów inspirowanych stylem art déco, aby następnie tworzyć kreacje z motywami z diamentów łączonych z kamieniami szlachetnymi. II wojna światowa złagodziła ekskluzywny wydźwięk BVLGARI, a nowym „królem” stało się złoto. Powojenny boom gospodarczy przyniósł jednak z powrotem przepych obecny w latach 30. XX wieku. Kolejne dość znacząca zmiana nastąpiła w latach 70. Pojawiły się różnorodne wzory inspirowane sztucznymi ogniami, sztuką orientalną i twórczością Andy’ego Warhola. Każdy z tych okresów miał jednak wspólny element, jakim było łączenie delikatnego designu z kunsztownym i luksusowym wykończeniem. Można to było zaobserwować również przy oprawkach do okularów.

Co BVLGARI zmieni na twarzy?

Poznając historię marki, można zauważyć jedną rzecz. Oprawki nigdy nie były najważniejszym produktem firmy

Poznając historię marki, można zauważyć jedną rzecz. Oprawki nigdy nie były najważniejszym produktem firmy. Nie były jednak pomijane, a miłość do biżuterii w BVLGARI przechodzi także na oprawki do okularów. Precyzja, z jaką traktuje się w zakładach włoskiej marki te elementy naszego codziennego stroju, zasługuje na podziw. Oprócz tego warto zwrócić uwagę także na dwa inne słowa opisujące produkty firmy założonej przez greckiego migranta. Uniwersalność i elitarność. Tę pierwszą cechę możemy zaobserwować podczas przeglądania różnych produktów stworzonych przez BVLGARI. Interesują Was awiatory? A może typowe kwadratowe? Spokojnie, każdy z popularniejszych rodzajów kształtów oprawek do okularów korekcyjnych znajdziemy w ofercie firmy. Często w bogatej palecie barw. Przejdźmy teraz do drugiego słowa. Po czym poznamy luksus? BVLGARI ma prostą odpowiedź. Po przygotowanym przez specjalistów wykończeniu, które cechuje się trwałością i smukłością. Firma zadba również, żeby oprawki współgrały z naszą twarzą i podkreślały to, na czym nam najbardziej zależy.

Podsumowanie

Czy firma BVLGARI ma więc doświadczenie? Nie podlega to dyskusji. Czy mniejsza uwaga poświęcona oprawkom w porównaniu do innych produktów odbija się na ich jakości? Tutaj również należy zaprzeczyć. BVLGARI to przede wszystkim stały gość w garderobach gwiazd i celebrytów na całym świecie. Od początków swojego istnienia jest wręcz synonimem luksusu. Jeśli zależy nam na jakości, to wybór tej włoskiej marki jest zdecydowanie dobrym rozwiązaniem.